torsdag den 13. juni 2013

Dag 7 - Smukke,smukke Zion

Dag 7 – Smukke, smukke Zion

Vi gik ned på MeMe’s Cafe i Springdale, UT hvor vi spiste morgenmad. En pandekage med traditionel amerikansk morgenmad indvendig. Lidt mærkeligt syntes Andreas og Henrik. Det smagte dog rigtig godt. Herefter var vi klar til en vandretur i Zion med rygsækken fyldt med vand og cola.

Vi tog den gratis bybus ind i parken og skiftede til parkens gratis bus. Zion Canyon er en 11 km lang blind vej og parkens bus køre langs med Virgin River. En virkelig smuk tur gennem den dejlige park med klipper på hver side. Turen tager ca. 90 min tur/retur. På tilbagevejen stod vi af ved Zion Lodge hvorfra vi ville gå turen Emerald Pool Trail. Emerald Pools ligger i tre niveauer og alt efter lyst og behov kan man gå til den 1., 2. eller 3. Temperaturen var oppe på ca. 41 grader og solen skinnede fra en skyfri himmel. Turen op var smuk og da vi nåde til den første pool var der et stort klippefremspring hvor der fossede vand ned fra. Det var meget smukt og vi blev alle enige om at vi ville gå videre til den anden pool. Markus var fyldt med energi og gik hurtigere end os andre og gik derfor langt foran os. Vi gik og gik og gik på den smukke tur og endte nede ved det næste bus stoppested og kunne ikke forstå hvor den anden pool var blevet af eller hvor Markus var.

Panikken bredte sig. Dette var jo ikke Krabbesholms skov. Dette var en amerikansk nationalpark og Markus var et sted derude. Vi delte os derfor op. Moster Dorthe gik videre af den næste sti. Lene gik tilbage af den vej vi kom fra for at finde den anden Emereralds pool som vi måtte havde overset og Henrik og Andreas blev ved busstoppestedet hvis Markus skulle dukke op der. Lene fandt den anden Emeralds pool. Vi havde alle overset skiltet på nær Markus. Da Lene kom tilbage til den første pool sad Markus der og ventede. Han havde både været oppe ved den 2. pool og nede ved bussen og tilbage igen. Han havde som den eneste af os læst skiltene rigtig. Efter en stor forskrækkelse samledes vi alle nede ved busstoppestedet hvor vi fik en masse at drikke. For eftertiden holder vi sammen. Ingen går alene eller i forvejen.

Da vi kom tilbage til RV’en blev vi alle afkølet i floden og senere sad vi ude og spiste mens mørket faldt på.

Teknikken driller så billederne kommer ikke helt i rækkefølge.