fredag den 21. juni 2013

Dag 16 - Anden dag i San Francisco

Dag 16 – Anden dag i San Francisco

I dag stod vi tidlig op og kørte med vores kinesiske bus ind i byen kl. 9.30. Vi tog en Cable Car fra Chinatown hen til det italienske område i byen. Det var rigtig hyggeligt at gå rundt og mærke stemningen. Da vi ankom til den restaurant hvor vi ville spise morgenmad var der en enorm kø op ad gaden Andre end os havde åbenbart læst om dette sted på tripadvisor. Vi gik i stedet ned til havnen og fandt et sted hvor vi kunne få traditionel amerikansk morgenmad. Det er noget vi alle er enige om at kunne lide, umm.

Efter morgenmaden tog vi en Cable Car op for at se den kendte vej Lombard Street. Det vil sige at vi kom til at tage den i den forkerte retning og besluttede os i stedet for at gå der op. Det blev en god gåtur op ad stejle gader med en fantastisk udsigt bag os over San Francisco-Oakland Bay Bridge og byens skyline. Bilerne i siden af vejene er parkeret med hjulende på skrå så de ikke ruller tilbage ved sammenbrud og de steder hvor vejene er mest stejle skal de være parkeret i en 90 graders vinkel står der på skiltene. Lombard Street er et imponerende syn. Vejen er stejl og har en masse sving og en masse flotte blomster. Gad vide hvordan de får hentet skrald?

Vi havde lovet drengene at vi skulle en tur i biografen og vi tog derfor en Cable Car ned i downtown og fandt en stor ny biograf. Lene og Markus var inde og se Fast and Furious 6 og Henrik, Dorthe og Andreas så den nye supermand Man of Steel. Fede biografer med sej lyd og popcorn med ad libitum smør og en gigantisk cola. Vi var mætte efter filmen, faktisk noget oppustet og aftensmaden blev meget let og ikke nogen helt behagelig oplevelse.  Vi gik gennem Chinatown op til busstoppestedet inden vi kørte med bussen hjem kl. 21.

Busturen hjem er en helt unik oplevelse. Turen går gennem downtowns høje bygninger med aftenlys og under San Francisco-Oakland Bay Bridge oplyst af lys. En smuk tur gennem en smuk by.