lørdag den 8. juni 2013

Dag 2 - Vores hjem de næste 19 dage

Efter en nat hvor vi alle vågnede op flere gange på grund af spænding og jetlag stod Markus og Lene op kl. 4. De andre stod op kl. 6 og efter en time stod vi alle klar i hotellets reception hvor vores biludlejningsfirma Road Bear kom og hentede os som lovet. Efter en times kørsel igennem L. A’s morgentrafik ankom vi til Road Bear i Angora Hills hvor adskillige papirer skulle udfyldes og RV’en gennemgås inden vi kunne få udleveret nøglen og komme af sted.

Vi var så heldige at vi fik udleveret en luksusudgave af en RV. I stedet for den vi havde set på firmaets hjemmesider er den både længere og med to slideouts i stedet for en. Den ekstra slideout gør at stuen og Køkkenet udvides når den køres ud. Moster Dorthe siger at vi har lige så meget plads i vores RV som hun har i sin lejlighed og badeværelset er endda større.

Vi havde ikke nået at få morgenmad inden vi blev afhentet på hotellet så vi tænkte at vi først ville finde et sted at spise inden vi kastede os ud i den hæsblæsende trafik i L.A.. Men da vi ikke kendte området omkring Angora Hills og ikke kunne læse det kort RV firmaet havde givet os endte det med at vi opgav at finde et spisested og i stede tog vores ruteplan frem som vi havde printet ud hjemmefra og påbegyndte turen.

Med hjertet siddende oppe i halsen kastede Lene vores 10 meter lange RV ud på en L.A. Freeway med syv spor i hver retning. Efter ca. 2½ times kørsel gennem morgentrafikkens kø kørsel var vi fri af den store by og vi fandt en frakørsel og en Mac Donalds. Vi var alle sultne og vores første måltid på denne roadtrip blev en burgermenu. Det var da hvis meget passende. Restauranten lå på en bakketop og vi sad og kiggede på at det ene store godstog efter det andet blev bukseret ind mod L.A. Fascinerende med de lange rækker af godsvogne med tre til fire lokomotiver foran. Efter endnu ca. 1½ timers kørsel nået vi Barstow, CA og fandt en Wallmart hvor vi fik handlet de mest nødvendige ting til vores RV og lidt mad og drikkevarer. Et amerikansk supermarked er på alle måder en stor oplevelse. I modsætning til Danmark er udvalget enormt og en oplevelse i sig selv.

Kl. 17 tjekkede vi ind på den KOA Campground i Barstow, CA, som vi havde forudbestilt hjemmefra. Da vi stod ud af bilen blev vi slået omkuld af varmen der lå på omkring 40 grader. Det tog lidt tid for Henrik før han fandt ud af at tilkoble vand, kloak, strøm og tv til vores RV. Det lykkedes og den gode nyhed er at han har rigelig tid til at øve sig de næste tre uger.  Lene pakkede alle kufferterne ud mens moster Dorthe tog begge drenge med i poolen til afkøling.

Aftensmaden blev indtaget i vores nye hjem og bestod af hjemmelavede amerikanske sandwich med blødt brød, bologna, pickles og mayonnaise. Herefter gik vi alle i seng, godt trætte efter en lang dag med mange nye indtryk.